Tuesday, January 1, 2008

Win the NFSUG2 Lan Party Challenge

NEED FOR SPEED UNDERGROUNG2 (NFSUG2) is the lan party challege that has been organized by UIA engineering society recently...alamak speaking le pulak...hehe. Cite aku kali nie nk share ngan korang the lan party experince i had in UIA.

Semester 2 kt UIA pun dh bukak. Budak2 mcm biasele balik U settlekn bilik n subject registration. Ade yg tersangkut le, clash ngan subject lain le, lecturer tk best le, mcm2 le. Ala name pun student, ape lg nk buat kalau bukan such thing hehe. Me n my gurl "EIJA" pun termasuk jgk buat benda tue. Tgh sibuk2 pergi settlekn masalah, aku cross le satu notice board nie.

"Eh mcm best je iklan nie!!". LAN PARTY - 1st price PCI express G/card, 2nd price dual 256 high performance RAM, 3rd price power supply. "Wah best jgk price2 dia nie!!". Aku pd mulanye tk amik kisah pun pasal benda nie. Lame jugakle aku biarkn coz aku tk pernah join ape2 competition pun sebelum nie. N aku expect org yg lawan pun terror2. So aku buat tk kisah je.

Makin aku buat tk kisah, makin kuat pulak keinginan nk masuk. Member2 aku pun tanye aku "Woik hogie ko tk mau join lan party challege tue ke?" Aku pun buat tk kisah lg. My gurl Eija pun ada urge aku suruh masuk. Tiba mcmane tah hati aku nie tergerak nk join lan party tue. Mybe sebab my gurl pujuk tak!!hehehe :-). Aku mula2 pikir dh tutup dh. Memang pun, tinggal beberapa hari lg je.

So aku call sorang brother nie, dia duk kt farouq block B (bro muiz - bukan abd muiz ict). Aku tanye le dia dh tutup ke penyertaan. Thank God Alhamdulillah aku tk terlambat. Dia pun suruh aku dtg bilik dia amik borang n bayar certain fees. Fees tue termasuk makan skali, Okla pada aku. Aku pun balik bilik, isi particular aku ngan my PC BARU aku n submit kt dia. Ok settle masalah register lan party.

Sekarang nie aku kenala pulak train NFSUG2. Nk dijadikan cerita, aku ngah sibuk habiskan need for speed most wanted, so aku hold dulu game tue n aku back to the past. Mainle balik need 4 speed Under Ground 2. Btw aku bukannye main dr awal smpai abis game tue. Aku just amik my last profile n aku upgrade certain cars. Aku mulale train kt semua track, dr yg senang sampai yg susah giler. Aku pun tak tau ape sebenarnye yg aku buat nie betul ke tak, aku just keep on pratice n practice.

Jeng jeng jeng ... hehe :-p mlm sebelum the tournament day tue aku training skit lg. My gurl Eija dh suruh aku tido awal coz esok nk bgn pagi. Tkpe skit lg. Mmber pun dtg tgk. Ade acap, dino, faizal n sape2 kt belakang aku mase tue tah. Tiba2 je dino cakap ngan aku... "woik hogie cube ko try main DRIFT kt track ...(aku lupe ape name track dia)" tapi memang gile la susah. Dua tiga kali jgk aku train kt track tue. Hopefully ape yg aku train b4 the happenin day nie berguna.

Hari sabtu pukul 6 pg, my gurl Eija gimme a call suruh bgn n solat subuh n prepare nk g kul 7 pg nie. Yg sad nye my gurl cannot attend coz kena balik umah. Tkpe semangat tetap ade k syg. Nk dijadikan cerita hujan pulak pagi tue. "Ala mcmane aku nk bwk PC aku nie ek?" Nasib baik ade kereta kt aku mase tue. Senang skit, kalu tk naik le EX5 JJC 4814 le nampaknye.

Sampai je kt lab kt engineering tue, aku kena regist. dulu kt brother ni n dia kc aku tag n sebatang pen. Aku terus angkat pc aku n pasang ape yg patut. Untill pukul 9am, 16 org officialy register for lan party. So evrything going fine until the tournament start.

1st thing dia suruh is to set up network dulu, then br mule modify kereta tp guna profile yg diorang dh sediakan. Coz ade jugak yg baru nk install. Tup tap tup tap, the tournament begins at 11am. Diorang divide to 4 main groups. Setiap group ade 4 org n will fight through qualification, quater final,semi final n final round. Sebelah aku Azim budak Econ (jepun) join jugak. Aku ngan Azim satu group. Kitorang compete n aku dpt 1st place n Azim 2nd in qualification round. Fight jgk qualification round tue. Mmber2 pun dtg nk tgk. Ade acap, faizal, dino, n tk disangke SAFRI dtg jgk.

Aku ngan azim terus pegi quater final n we succeed to the semi final. Wah not bad jugak budak2 nie. Mcm World Game Competition le pulak. Cabaran makin terase. Sekali lg aku berjaye masuk semi final n jupe ngan Aizat. Budak Aizat nie gempak jgk, final track tue on the last lap dia dpt potong aku n thank God aku dpt take over 1st place n proceed to Final round.

Jeng jeng jeng...korang teka la sape aku jupe kt final. Ha budak yg duk sebelah aku AZIM. Tk sangke final bleh jupe ngan dia balik. Okle ape2 pun compete first n finish the game. Tak disangke2 one of the track yg aku kena compete in DRIFT is the track yg dino suruh aku aku try tue. Thanx dino. Akhirnye Alhamdulillah dgn kuasa Tuhan...aku BERJAYA menang n jadi juara NFSUG2 lan party. Aku terus call my gurl n tell her the good news n thank her for her full suport.

Lebih kurang kul 430pm kitorang amik gmbar ngan organizer n amik hadiah the next day at Closing ceremony kt architecture building. Baru gempak skit hehe. Ape2 pun keputusan yg aku dpt Alhamdulillah n aku bersyukur dpt jadi juara LAn party n Guys...

"ACAP, FAIZAL, DINO, AZIM THANX 4 UR SUPPORT!!!!"
"Specially to my GURL EIJA THANK YOU Huny" _____________________________________________________________________________________

No comments: